Endodoncja mikroskopowa – leczenie kanałowe zębów

Leczenie kanałowe zębów

Endodoncja to dziedzina zajmująca się leczeniem kanałowym zębów. W środku każdego zęba znajduje się nerw zwany miazgą. Występuje on zarówno w koronie, jak i w korzeniu. Jeżeli ząb boli przy kontakcie z ciepłem, przy gryzieniu lub nocą, istnieje prawdopodobieństwo, że w miazdze znajduje się stan zapalny. Konieczne jest wówczas usunięcie jej z korony i korzeni, poszerzenie kanału i wypełnienie ich żywicą lub innym materiałem.

Dlaczego warto wykonać zabieg endodoncji w City-Dental?

Specjaliści w zakresie stomatologii z naszej kliniki, wykonają zabieg endodoncji niemal bezboleśnie. W erze nowoczesnej stomatologii zabieg musi być komfortowy dla pacjenta. Leczenie kanałowe pod mikroskopem w zależności od numeru zęba i zastanej sytuacji, wykonujemy w trakcie jednej lub kilku wizyt.

W endodoncji bardzo ważne są dokładność i precyzja. Leczenie zębów pod mikroskopem pozwala na dokładną ocenę wielkości, głębokości i rozmieszczenia kanałów w zębie. Idealne opracowanie kanału i szczelne wypełnienie go gwarantuje, że ząb będzie służył pacjentowi jeszcze przez długie lata. Nieprawidłowo przeprowadzone leczenie endodontyczne może skutkować zapaleniem tkanek okołowierzchołkowych zęba.

Leczenie kanałowe zęba przy udziale lup bądź mikroskopu pozwala na przeprowadzenie zabiegu szybciej i z większą dokładnością. Dzięki wielokrotnemu powiększeniu obszaru zabiegowego, stomatolog może łatwiej zlokalizować ujścia kanałów korzeniowych, udrożnić ujścia kanałów bardzo wąskich lub zamkniętych, wykryć niewidoczne gołym okiem zmiany w obrębie korony i korzenia, usunąć złamane narzędzie endodontyczne lub usunąć stare wkłady koronowo-korzeniowe w zabiegu re-endo.

Za rozwój stanu zapalnego miazgi odpowiadają bakterie wywołujące próchnicę. Odsłonięcie miazgi przez ubytek, rozszczelnione wypełnienie lub uraz mechaniczny zęba sprawia, że jest ona wrażliwa na działanie czynników zewnętrznych, co objawia się bólem np. na zmianę temperatury, dotyk czy słodkie pokarmy. Ból przemijający świadczy o pierwszym etapie rozwoju stanu zapalnego miazgi. Ból stały, rwący, pulsujący, nasilający się nocą jest już objawem nieodwracalnego zapalenia miazgi i bezwzględnym wskazaniem do przeprowadzenia leczenia kanałowego.

Umów się na wizytę w City-Dental

Nasza klinika City-Dental oferuje profesjonalną opiekę stomatologiczną dla dzieci i dorosłych. Jeśli chcesz zadbać o swój zdrowy uśmiech, niepokoi Cię stan Twoich zębów lub chcesz zasięgnąć opinii lekarza, umów się na konsultację.