Implanty dentystyczne

Implantologia

Implantologia to prawdziwa rewolucja w leczeniu stomatologicznym. Pozwala ona odzyskać pacjentowi piękny uśmiech, przy zachowaniu prawidłowego obciążenia zgryzu. Implanty ze wszystkich rodzajów odbudów najlepiej naśladują naturę i pozwalają odtworzyć prawidłowe funkcje zębów. W City-Dental pacjenci mogą w końcu zrealizować swoje marzenie o pięknym uśmiechu, który wygląda zdrowo i naturalnie.

Czym jest implant?

Implanty to swego rodzaju śruby dentystyczne, które mają za zadanie zastąpić korzeń zęba. Wszczepia się je w kość szczęki lub żuchwy, by następnie zamontować odpowiedni łącznik i koronę protetyczną.

Implanty dentystyczne nawigowane cyfrowo

City-Dental oferuje swoim pacjentom nowoczesne rozwiązanie, jakim są implanty dentystyczne nawigowane cyfrowo. W oparciu o tomografię i skany z jamy ustnej tworzony jest cyfrowy model pacjenta. Dzięki zaawansowanym programom istnieje możliwość idealnego zaprojektowania miejsca, w których osadzone będę implanty. Wówczas wykonywane są szablony chirurgiczne, które prowadzą lekarza w trakcie zabiegu.

Implanty dentystyczne – skuteczne wypełnienie ubytków w uzębieniu

Mimo wciąż rozwijającej się i ogólnodostępnej wiedzy dentystycznej, wciąż istnieje wiele przyczyn utraty zębów. Najczęstszą przyczyną jest oczywiście próchnica, ale również zalicza się do nich choroby przyzębia i starość. W przypadku stałych ubytków w uzębieniu, implanty dentystyczne są doskonałą alternatywą dla zębów stałych. Pozwalają odzyskać piękny uśmiech, pewność siebie, możliwość swobodnego mówienia przy dopasowaniu najlepszych implantów oraz gryzienia.

Korzyści wynikające z założenia implantów dentystycznych

Dynamicznie rozwijająca się medycyna sprawiła, że nowoczesne implanty wyparły przestarzałe protezy oraz mosty, przynosząc pacjentom nie tylko komfort fizyczny, ale również psychiczny. Nowoczesne implanty wpływają również na:

• Poprawę wyglądu poprzez zrośnięcie się z kością. Działają niczym prawdziwe zęby, pozwalając szeroko się uśmiechać i pozytywnie wpływając na pewność siebie.
  • Pozytywnie wpływają na jakość mowy w przeciwieństwie do źle dopasowanych protez, które do tej pory ją zakłócały.
  • Przywrócenie codziennego komfortu. Implanty eliminują wszelkie wszelkie niedogodności, które towarzyszyły pacjentowi podczas noszenia protezy.
  • Ułatwienie żucia pokarmów stałych. Koniec z bólem i nadmiernym naciskiem!

Dlaczego warto zdecydować się na zabieg implantologii w City-Dental?

Klinika City-Dental.pl to licencjonowany gabinet firm Bego, która na rynku stomatologicznym obecna jest od ponad 100 lat, a także firmy NeoBiotech. Z uwagi na indywidualne uwarunkowania jamy ustnej każdego pacjenta, w klinice stosowane są różne systemy implantologiczne.

Dentysta Poznań, Implanty Poznań

Dr Krzysztof Wyrembelski, to prawdziwy specjalista w dziedzinie implantologii. Jest absolwentem prestiżowego College of Dental Medicine, prowadzonego przez Prezydenta Polskiego Stowarzyszenia Implantologicznego, a także członkiem PSI (Polskiego Stowarzyszenia Implantologicznego), ICOI (The International Congress of Oral Implantologists) oraz DGOI (Deutsche Gesellschaft für Orale Implantologie). Oddając się w jego ręce można mieć pewność, że zabieg zostanie przeprowadzony na najwyższym poziomie.

Dodatkowo, dzięki zastosowaniu najnowszej technologii komputerowej, czas implantacji zostaje skrócony do minimum. W trakcie zabiegu lekarz nie używa skalpela, a cała procedura jest bezbolesna. W większości przypadków, po zabiegu nie występują obrzęki ani ból. Nowoczesne rozwiązanie na miarę XXI wieku cieszy się wśród pacjentów coraz większą popularnością.

Umów się na wizytę i zadbaj o swój własny komfort

Implanty dentystyczne to nie tylko wyeliminowanie dyskomfortu, który przysparza proteza. To zupełnie nowa jakość życia, niemal na każdym polu, dlatego decydując się na zabieg, warto wybrać odpowiednią klinikę stomatologiczną. W City-Dental.pl doświadczeni lekarze i profesjonalny personel medyczny sprawią, że zabieg zakładania implantów będzie szybki, bezbolesny i bezinwazyjny. Umów się na konsultację implantologiczną i ustal z lekarzem cały proces zabiegowy. Przywróć w swoim życiu harmonię, radość i szczery uśmiech bez kompleksów i dyskomfortu.

Skorzystaj z formularza rejestracji online lub zadzwoń, aby umówić się na wizytę w klinice.

Implanty krok po kroku

1. Konsultacja implantologiczna

W trakcie konsultacji lekarz przeprowadza z pacjentem wywiad i wykonuje badanie jamy ustnej, w trakcie którego sprawdza stan jego uzębienia. Przeprowadza także diagnostykę: badanie radiologiczne i tomograficzne. Następnie lekarz dobiera optymalną metodę i opracowuje plan leczenia, obejmujący przygotowanie do zabiegu, sam zabieg i postępowanie po nim. Przedstawia go pacjentowi, odpowiada na wszystkie pytania i ustala kosztorys.

1. Zabieg wszczepienia implantu

Wprowadzenie implantów nie jest zabiegiem inwazyjnym, dlatego dla komfortu pacjenta wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym. Dzięki temu leczenie jest bezbolesne i nieuciążliwe. Samo przygotowanie miejsca pod wszczep i wprowadzenie implantu zajmuje zaledwie 15-20 minut. Po zabiegu lekarz przekazuje pacjentowi wszystkie zalecenia dotyczące dalszego postępowania.

1. Wizyta kontrolna

Po około 10 dniach pacjent zgłasza się na wizytę kontrolą i zdjęcie szwów zabezpieczających ranę.

1. Proces gojenia

Proces gojenia, czyli osteointegracja, trwa zwykle od 3 do 6 miesięcy, w zależności od tego, która szczęka została poddana leczeniu. Kluczowe w tym okresie są pierwsze dni po zabiegu, kiedy mechaniczne połączenie implantu z kością zamienia się w biologiczną osteointegrację. Proces ten ma ogromne znaczenie, dlatego nie można go obciążać odbudową protetyczną. Osłabiłaby ona implant i zwiększyła ryzyko niepowodzenia. Jedynie w nielicznych przypadkach istnieje możliwość natychmiastowego obciążenia implantów pracą protetyczną.

1. Odbudowa protetyczna

Korony, mosty i protezy, czyli odbudowę protetyczną na implancie, lekarz wykonuje po zakończeniu osteointegracji. W pierwszym kroku wprowadza w dziąsło śrubę gojącą. Następnie pobiera wycisk, który przekazuje pracowni protetycznej. Pracownia wykonuje łącznik i koronę porcelanową, która będzie pasowała kolorem do pozostałych zębów. Na ostatnim etapie lekarz zdejmuje śrubę gojącą, a w jej miejscu umieszcza łącznik i koronę protetyczną, która zastępuje naturalny ząb.

Jakie są główne przeciwwskazania do zabiegu implantacji?

Przeciwwskazaniami do zabiegu implantacji są ciąża oraz choroby przewlekłe, takiej jak cukrzyca, osteoporoza, choroby układu krążenia i stawów. W ich przypadku niezbędna jest konsultacja z prowadzącym lekarzem specjalistą.

Jakie są kryteria kwalifikacji do leczenia implantologczinego?

Pacjent, który chce zdecydować się na zabieg implantacji, musi być osobą dorosłą, z zakończonym rozwojem kostnym (minimum 18-21 lat).

Jak przygotować się do konsultacji implantologicznej w City-Dental.pl?

Na konsultację warto zabrać ze sobą wykonane w ciągu ostatnich lat zdjęcia RTG (zdjęcia wykonujemy również na miejscu), które posłużą lekarzowi do oceny stanu zębów i kości oraz ustalenia dynamiki zmian. Nie jest to jednak warunek konieczny. Trzeba spodziewać się badania jamy ustnej i pytań dotyczących stanu zdrowia.

Czy implanty dentystyczne są bezpieczne?

Implanty wykonane są z tytanu – materiału biozgodnego, który nie wywołuje reakcji organizmu. Samo leczenie należy do najbardziej przewidywalnych i bezpiecznych zabiegów stomatologicznych, dlatego nie należy się go obawiać. W City-Dental.pl zabiegi wykonywane są przez lekarzy specjalizujących się w implantologii.

Czy po wszczepieniu implantów dentystycznych mogą wystąpić powikłania?

Leczenie implantologiczne jest skuteczne u 95% pacjentów. Jednak, jak każdy zabieg, także i ten obciążony jest pewnym ryzykiem powikłań, które zależą od jego rozległości. Powikłania zdarzają się jednak rzadko. Czasami może pojawić się ból, obrzęk, krwiak osłabienie lub gorączka.

Czy można wykonać zabieg implantacji zaraz po usunięciu zęba?

Usunięcie zęba i uzupełnienie jego braku można przeprowadzić podczas jednej wizyty. Nie jest to jednak możliwe w każdym przypadku i wymaga wcześniejszej konsultacji z lekarzem.

Jak trwałe są implanty dentystyczne?

Po prawidłowo zaplanowanym i wykonanym zabiegu, implant po kilku miesiącach zrasta się z kością. Staje się tym samym jej częścią i będzie spełniać swoją funkcję tak długo, jak istnieje utrzymująca go kość. Na trwałość implantów mają jednak wpływ także inne czynniki, jak prawidłowa higiena jamy ustnej oraz systematyczne wizyty kontrolne u stomatologa.

Co ma wpływ na ostateczny efekt leczenia?

Wpływ ma przede wszystkim ogólny stan zdrowia pacjenta i stosowanie się do zaleceń stomatologa. Należy pamiętać o wizytach kontrolnych i właściwej higienie jamy ustnej.

MediRaty

.

Wiedza

Kompetencje poparte dyplomem Curriculum implantologii Polskiego Stowarzyszenia Implantologicznego.