Plombowanie

Wypełnienie zęba czyli popularnie plombowanie zębów.

Plombowanie to metoda leczenia mająca na celu odtworzenie brakującej struktury zęba , która mogła być wynikiem próchnicy lub urazu. Próchnica sprawia, że ząb jest pusty. Plombowanie pomaga wypełnić tę lukę i chronić ją przed dalszym próchnicą. Wypełnienie służy również do naprawy złamanego lub pękniętego zęba oraz zębów, które zużywają się z powodu patologicznych nawyków takich jak zgrzytanie zębami, obgryzanie paznokci itp.

City Dental Plombowanie

Skąd wiesz, że potrzebujesz plombowania ?

Osoby w każdym wieku, nawet małe dzieci, mogą potrzebować plombowania. Być może masz dokuczliwy ból zęba, nagły ból podczas gryzienia lub wrażliwość na ciepło i zimno. Być może zauważyłeś nawet ubytek lub jedzenie w uszkodzonym zębie.

Powody, dla których potrzebne jest plombowanie!

Próchnica – Próchnica zębów jest najczęstszą przyczyną plomb. Płytka nazębna tworzy się, gdy bakterie żywią się cukrami i skrobią pozostawionymi na zębach przez jedzenie lub picie. Kwasy w płytce nazębnej zmiękczają i rozpuszczają szkliwo (twardą powłokę ochronną na zębach), tworząc maleńkie dziury, które następnie powiększają się.

Erozja kwasowa – Twoja ochronna powłoka szkliwa może zostać zużyta przez kwasy w niektórych produktach spożywczych i napojach lub w niektórych schorzeniach, takich jak refluks lub przepuklina rozworu przełykowego.

Bulimia – Należy zwrócić uwagę, ze często w bulimii występują erozyjne ubytki na przedniej powierzchni zębów, co może być ważnym wskaźnikiem m.in. dla rodzica, że dziecko ma problem.

Odpryski – możesz mieć złamany lub ukruszony ząb w wyniku urazu lub po zjedzeniu czegoś bardzo twardego. Może to odsłonić wewnętrzne części zęba i z czasem doprowadzić do próchnicy.

Jak możesz uniknąć plomb w przyszłości?

Plombowanie jest bardzo dobrym sposobem na naprawę ubytków w zębach i może zatrzymać ból zęba, jednocześnie zapobiegając dalszej próchnicy. Ale o wiele lepiej jest przede wszystkim unikać wypełnień zębów.

Sposoby na zapobieganie próchnicy

● Unikanie/ograniczanie i kontrolowanie spożycia słodkich lub kwaśnych pokarmów i napojów. Jeśli na przykład popijasz słodki napój w ciągu dnia, zęby są dłużej narażone na działanie cukru, a usta nie mają szans na regenerację.

● Regularne wizyty u dentysty.

● Czyszczenie między zębami nitką dentystyczną lub irygatorem.

● Mycie zębów dwa razy dziennie przez dwie minuty.

● Używanie odpowiedniej pasty do zębów.

● Wymiana szczoteczki do zębów (lub główki szczoteczki elektrycznej) przynajmniej raz na trzy miesiące.

Dzięki regularnym kontrolom u stomatologa można uniknąć bólu przy plombowaniu. Łatwiej bowiem jest usunąć niewielką próchnicę niż dopuścić do pojawienia się ogromnych dziur w zębach. Nieleczona próchnica może grozić leczeniem kanałowym a nawet koniecznością usunięcia zęba.

Call Now ButtonSzybki kontakt