Plombowanie

To metoda leczenia zębów, mająca na celu odtworzenie brakującej struktury, która mogła być wynikiem próchnicy lub urazu. Próchnica sprawia, że ząb jest pusty. Plombowanie pomaga wypełnić tę lukę i chronić ją przed dalszym próchnicą. Wypełnienie służy również do naprawy złamanego lub pękniętego zęba oraz zębów, które zużywają się z powodu patologicznych nawyków, takich jak zgrzytanie zębami, obgryzanie paznokci itp.

City Dental Plombowanie

Dlaczego warto wybrać się na plombowanie do City-Dental?

Istnieje kilka objawów, które sprawiają, że plombowanie może być konieczne. Nie należy z tym zwlekać, ponieważ w zębie może wytworzyć się jeszcze większa choroba.

Próchnica – Próchnica zębów jest najczęstszą przyczyną plomb. Płytka nazębna tworzy się, gdy bakterie żywią się cukrami i skrobią pozostawionymi na zębach przez jedzenie lub picie. Kwasy w płytce nazębnej zmiękczają i rozpuszczają szkliwo (twardą powłokę ochronną na zębach), tworząc maleńkie dziury, które następnie powiększają się.

Erozja kwasowa – Twoja ochronna powłoka szkliwa może zostać zużyta przez kwasy w niektórych produktach spożywczych i napojach lub w niektórych schorzeniach, takich jak refluks lub przepuklina rozworu przełykowego.

Bulimia – Należy zwrócić uwagę, ze często w bulimii występują erozyjne ubytki na przedniej powierzchni zębów, co może być ważnym wskaźnikiem m.in. dla rodzica, że dziecko ma problem.

Odpryski – możesz mieć złamany lub ukruszony ząb w wyniku urazu lub po zjedzeniu czegoś bardzo twardego. Może to odsłonić wewnętrzne części zęba i z czasem doprowadzić do próchnicy.

Dzięki regularnym kontrolom u stomatologa można uniknąć bólu przy plombowaniu. Łatwiej bowiem jest usunąć niewielką próchnicę niż dopuścić do pojawienia się ogromnych dziur w zębach. Nieleczona próchnica może grozić leczeniem kanałowym a nawet koniecznością usunięcia zęba.

Umów się na wizytę w City-Dental

Jeśli borykasz się z próchnicą lub innymi problemami powodującymi ubytki w zębach lub ich choroby, koniecznie umów się na wizytę w City-Dental.pl. Nasi lekarze podczas konsultacji zaproponują odpowiednią metodę leczenia, która przywróci Ci piękny uśmiech, a co najważniejsze, zniweluje ból, który doskwierał Ci przy ubytkach.