Implanty nawigowane cyfrowo

Implantologia

Implantologia zrewolucjonizowała leczenie stomatologiczne, pozwalając odzyskać pacjentowi piękny uśmiech przy zachowaniu prawidłowego obciążenia zgryzu. Implanty ze wszystkich rodzajów odbudów najlepiej naśladują naturę i pozwalają odtworzyć prawidłowe funkcje zębów.

Implanty nawigowane cyfrowo

To przyszłość implantologii. W oparciu o Tomografie i skany z jamy ustnej tworzony jest cyfrowy model pacjenta. Dzięki zaawansowanym programom możemy idealnie zaprojektować miejsca, w których osadzone będę implanty. Wykonujemy szablony chirurgiczne, które poprowadzą nas w czasie zabiegu.
Czas implantacji zostaje skrócony do minimum, ponieważ większość pracy wykonaliśmy w komputerze. Nie używamy skalpela, zabieg jest przyjemny i bezbolesny. Również po zabiegu w ogromnej większości nie występują żadne obrzęki ani bóle. Implantologia wreszcie została wprowadzona w XXI wiek.

Implant jest to swojego rodzaju śruba, zastępująca korzeń zęba, którą wszczepiamy w kość szczęki lub żuchwy. Dopiero po zabiegu implantacji dobieramy odpowiedni łącznik i montujemy na wszczepie koronę protetyczną.

Dodatkową zaletą implantacji, szczególnie w szczęce, jest zastopowanie zanikania kości i powiększania się zatoki szczękowej.

Zabieg implantacji jest bezbolesny, wykonywany w znieczuleniu miejscowym, na jednej wizycie. Bardzo często jest dla pacjenta przyjemniejszy niż prosta ekstrakcja zęba.

Jesteśmy licencjonowanym gabinetem firmy Bego, która działa na rynku stomatologicznym od ponad 100 lat, oraz NeoBiotech. Jednak używamy różnych systemów implantologicznych, aby jak najlepiej dobrać uzupełnienie dla warunków w jamie ustnej oraz wymagań i oczekiwań pacjenta.Krzysztof Wyrembelski jest absolwentem prestiżowego College of Dental Medicine, prowadzonego przez Prezydenta Polskiego Stowarzyszenia Implantologicznego a także członkiem PSI ( Polskie Stowarzyszenie Implantologiczne), ICOI (The International Congress of Oral Implantologists), DGOI (Deutsche Gesellschaft für Orale Implan­tologie).

Implanty krok po kroku

1. Konsultacja implantologiczna

W trakcie konsultacji lekarz przeprowadza z pacjentem wywiad i wykonuje badanie jamy ustnej, w trakcie którego sprawdza stan uzębienia. Przeprowadza także diagnostykę: badanie radiologiczne i tomograficzne. Następnie lekarz dobiera optymalną metodę i opracowuje plan leczenia, obejmujący przygotowanie do zabiegu, sam zabieg i postępowanie po nim. Przedstawia go pacjentowi, odpowiada na wszystkie pytania i ustala kosztorys.

2. Zabieg wszczepienia implantu

Wprowadzenie implantów nie jest zabiegiem inwazyjnym, dlatego dla komfortu pacjenta zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym. Dzięki temu leczenie jest bezbolesne i nieuciążliwe. Samo przygotowanie miejsca pod wszczep i wprowadzenie implantu zajmuje zaledwie 15-20 minut. Po zabiegu lekarz przekazuje pacjentowi wszystkie zalecenia dotyczące dalszego postępowania.

3. Wizyta kontrolna

Po około 10 dniach pacjent zgłasza się na wizytę kontrolą i zdjęcie szwów zabezpieczających ranę.

4. Proces gojenia

Proces gojenia, czyli osteointegracja, trwa zwykle od 3 do 6 miesięcy, w zależności od tego która szczęka została poddana leczeniu. Kluczowe w tym okresie są pierwsze dni po zabiegu, kiedy mechaniczne połączenie implantu z kością zamienia się w biologiczną osteointegrację. Proces ten ma ogromne znaczenie, dlatego nie można go obciążać odbudową protetyczną. Osłabiłaby ona implant i zwiększyła ryzyko niepowodzenia. Jedynie w nielicznych przypadkach istnieje możliwość natychmiastowego obciążenia implantów pracą protetyczną.

5. Odbudowa protetyczna

Korony, mosty i protezy, czyli odbudowę protetyczną na implancie, lekarz wykonuje po zakończeniu osteointegracji. W pierwszym kroku wprowadza w dziąsło śrubę gojącą. Następnie pobiera wycisk, który przekazuje pracowni protetycznej. Pracownia wykonuje łącznik i koronę porcelanową, która będzie pasowała kolorem do pozostałych zębów. Na ostatnim etapie lekarz zdejmuje śrubę gojącą, a w jej miejscu umieszcza łącznik i koronę protetyczną, która zastępuje naturalny ząb.

Jakie są przeciwwskazania do zabiegu implantacji?

Przeciwwskazaniami są ciąża oraz przewlekłe choroby, takiej jak cukrzyca, osteoporoza, choroby układu krążenia i stawów. W ich przypadku niezbędna jest konsultacja z prowadzącym lekarzem specjalistą.

Jakie są kryteria kwalifikacji do leczenia implantologczinego?

Pacjent musi być osobą dorosłą, z zakończonym rozwojem kostnym (minimum 18-21 lat).

Jak przygotować się do konsultacji implantologicznej?

Na konsultację warto zabrać ale nie jest to koniczne  ze sobą wykonane w ciągu ostatnich lat zdjęcia RTG (zdjęcia wykonujemy również na miejscu) które posłużą lekarzowi do oceny stanu zębów i kości oraz ustalenia dynamiki zmian. Trzeba spodziewać się badania jamy ustnej i pytań dotyczących stanu zdrowia.

Czy implanty są bezpieczne?

Implanty wykonane są z tytanu – materiału biozgodnego, który nie wywołuje reakcji organizmu. Samo leczenie należy do najbardziej przewidywalnych i bezpiecznych zabiegów stomatologicznych.

Czy po wszczepieniu implantów mogą wystąpić powikłania?

Leczenie implantologiczne jest skuteczne u 95% pacjentów. Jednak, jak każdy zabieg, także i ten obciążony jest ryzykiem powikłań, które zależą od jego rozległości. Powikłania zdarzają się jednak rzadko. Czasami może pojawić się ból, obrzęk, krwiak osłabienie lub gorączka.

Czy można wykonać zabieg implantacji zaraz po usunięciu zęba?

Usunięcie zęba i uzupełnienie jego braku można przeprowadzić podczas jednej wizyty. Nie jest to jednak możliwe w każdym przypadku i wymaga konsultacji z lekarzem.

Jak trwałe są implanty?

Po prawidłowo zaplanowanym i wykonanym zabiegu implant po kilku miesiącach zrasta się z kością. Staje się tym samym jej częścią i będzie spełniać swoją funkcję tak długo, jak istnieje utrzymująca go kość. Na trwałość implantów mają jednak wpływ także inne czynniki, jak prawidłowa higiena i systematyczne wizyty kontrolne.

Co ma wpływ na ostateczny efekt leczenia?

Wpływ mają ogólny stan zdrowia pacjenta i stosowanie się do zaleceń stomatologa. Należy pamiętać o wizytach kontrolnych i właściwej higienie jamy ustnej.

.

Wiedza

Kompetencje poparte dyplomem Curriculum implantologii Polskiego Stowarzyszenia Implantologicznego.

Call Now ButtonSzybki kontakt