Leczenie kanałowe pod mikroskopem – zalety

Gdy ból zęba jest mocno doskwierający, a kolejne plombowanie nie przynosi rezultatów, konieczne jest podjęcie specjalistycznych kroków, aby ulżyć pacjentowi w bólu. Leczenie kanałowe zęba jest zazwyczaj ostatecznym rozwiązaniem przed koniecznością usunięcia całego zęba. Chociaż leczenie kanałowe nie należy do najprzyjemniejszych, uznawane jest zdecydowanie za jedną z najskuteczniejszych metod.

Jakie jeszcze zalety ma leczenie kanałowe zębów?

Mikroskop Leica M320 gabinetyka.pl

Precyzyjne leczenie

Mówi się, że leczenie kanałowe zębów pod mikroskopem najnowszej generacji, to jedna z najbardziej precyzyjnych metod leczenia zębów w stomatologii. Nic w tym dziwnego. Stomatolog podczas zabiegu może w najmniejszym detalu obejrzeć każdy kawałek nerwu zęba swojego pacjenta. Innymi słowy, leczenie kanałowe jest ostatecznością i jeśli stomatolog się na nie zdecyduje, będzie już ono końcowym etapem w leczeniu zęba.

Szczegółowe badania pod mikroskopem

Poza samym procesem leczenia, mikroskop wykorzystywany przez stomatologów pozwala również przeprowadzić niezbędne, szczegółowe badania. Wykorzystywany przez stomatologa sprzęt, a więc najnowszej generacji mikroskop powstał dzięki wysokiej technologii. Umożliwia więc przeprowadzenie diagnozy z uwzględnieniem parametrów, o których kiedyś można było jedynie pomarzyć. To badanie niezwykle dokładne, szczegółowe, często zwracające uwagę na problem, który nie był widoczny gołym okiem. Co więcej, dzięki zastosowaniu nowoczesnego mikroskopu stomatologicznego, istnieje możliwość szybkiego zlokalizowania i usunięcia nerwu zęba, bez konieczności wyrywania czy też uszkadzania zęba.

Leczenie kanałowe jest bezbolesne

Wiele osób obawia się już samej wizyty u dentysty, niepotrzebnie kojarząc ją z nieprzyjemnym bólem i stresem. Współczesna medycyna jest już na tak zaawansowanym poziomie, że leczenie z wykorzystaniem pełnego znieczulenia, najlepiej komputerowego,jest całkowicie bezbolesne dla pacjenta. W przypadku leczenia kanałowego również stosowane jest znieczulenie, które pozwala nie czuć bólu, a jedynie czynności wykonywane przez stomatologa w obrębie jamy ustnej.

Wystarczy jedna wizyta

Decydując się na leczenie kanałowe zęba warto mieć świadomość, że zazwyczaj wystarczy tylko jedna wizyta, aby przeprowadzić zabieg. Dla pewności, warto wcześniej skonsultować ze stomatologiem szczegóły i dopytać o wszelkie niejasności.

Najlepsze rezultaty

Leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem to już ostateczność w przypadku zaawansowanej choroby zęba. Warto wiedzieć, że tak zaawansowany zabieg z wykorzystaniem sprzętu najnowszej technologii pozwala na całkowicie bezbolesne, szybkie, skuteczne i pozbawione skutków ubocznych leczenie. Wiele osób po leczeniu kanałowym odczuwa ulgę, że ząb został wyleczony i przestał boleć.

Jak widać, endodoncja, czyli leczenie kanałowe zęba jest procedurą niezwykle powszechną i nastawioną na szybkie i skuteczne rezultaty. Nie należy się go bać, a jedynie pokładać nadzieje na zakończenie trwającego od dłuższego czasu problemu z zębem. Ból w końcu minie, a Ty będziesz mógł cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem.