Ból zęba w czasie pandemii koronawirusa? Czy mogę iść do dentysty?

koronowirus, covid-19

Pandemia korona wirusa zmienia sposób w jaki uzyskujemy dostęp do opieki zdrowotnej a opieka dentystyczna nie jest wyjątkiem.

Do dentysty nie możemy udać się celem wybielania zębów, czy na wizytę planową, ale jeśli odczuwamy ból zęba lub potrzebujemy pilnej pomocy stomatologa to już tak.

Co jeśli potrzebujesz pilnej opieki?

Skontaktuj się z nami, gdy spełniasz poniższe kryteria:

• jesteś zdrowy, nie masz żadnych objawów koronawirusa
  • nikt w Twoim domu nie wykazuje objawów zakażenia Covid-19
  • nie byłeś w kontakcie z kimkolwiek wykazującym objawy chorobowe

Zadzwoń 693401213

Personel zada Ci kilka pytań kontrolnych, by wyznaczyć termin wizyty na konkretną godzinę.

Czego możesz spodziewać się u dentysty?

Po wejściu tylko na wezwanie telefoniczne i odkażeniu rąk, personel zmierzy Ci  temperaturę ciała, poleci założenie rękawiczek i czepka, wypełnisz ankietę epidemiologiczną, po czym bezpośrednio, nie korzystając z poczekalni udasz się do przygotowanego gabinetu, w który czekał będzie lekarz i asysta ubrani w jednorazowe kombinezony ochronne, fartuchy chirurgiczne, maski FPP3, maski chirurgiczne, przyłbice, czepki i rękawiczki. Lekarz zleci Ci przepłukanie ust środkiem antyseptycznym.  Wszytko po to, aby zapewnić najwyższy możliwy poziom zabezpieczeń. Pacjenci przyjmowani są w trybie rotacyjnym, w trakcie wizyty w całej przychodni znajduje się tylko jeden pacjent lub ewentualnie rodzic nieletniego. Po zabiegu gabinety są starannie dezynfekowane, łącznie z klamkami, krzesłami, biurkami, klamkami , długopisami i podłogą, wentylacja mechaniczna pracuje 24 godziny na dobę. Kolejny pacjent przyjmowany będzie w gabinecie z drugim stanowiskiem pracy, tak aby poprzedni gabinet mógł być zdezynfekowany lampą UV.

Spełniamy wytyczne Ministra Zdrowia, PTS, Naczelnej Izby Lekarskiej oraz krajowych konsultantów w dziedzinie chorób zakaźnych.

Prawdopodobnie Covid-19 będzie z nami przez wiele miesięcy, dlatego ważne jest dbanie o zdrowie jamy ustnej poprzez zdrową dietę i wzmożoną higienę jamy ustnej.