Do czego służą ultradźwięki w stomatologii? Czy są bezpieczne?

Ultradźwięki są powszechnie stosowane w różnych dziedzinach życia m.in. w medycynie, kosmetologii i stomatologii.

Ultradźwięki w profilaktyce

Jednym z najczęstszych zastosowań ultradźwięków w stomatologii jest usuwanie kamienia nazębnego. Krótkie fale umożliwiają oderwanie od zębów osadzonego na nich kamienia szybko, precyzyjnie i co najważniejsze, bezboleśnie. Od czasu wynalezienia skalera ultradźwiękowego, zapalenia dziąseł czy przyzębia występują u pacjentów znacznie rzadziej.

Ultradźwięki stosowane są również w elektrycznych szczoteczkach sonicznych oraz w piezochirurgii.

Ultradźwięki w leczeniu

W leczeniu zębów, ultradźwięki stosowane są podczas leczenia kanałowego. Świetnie radzą sobie z rozbijaniem wszelkich pozostałości (np.korzeni zębów) oraz udrażnianiem kanałów.

Ultradźwięki wykorzystywane są również w protetyce, służą m.in. do opracowywania zębów pod korony oraz usuwania wkładów koronowo korzeniowych.

Opisując zastosowanie ultradźwięków w stomatologii, nie można zapomnieć, o specjalistycznych narzędziach stomatologicznych takich jak piezosurgery.

Ultradźwięki w urządzeniach stomatologicznych Piezosurger – to urządzenia wykorzystywane podczas zabiegów z zakresu chirurgii jamy ustnej, implantologii, periodontologii i ortodoncji. Urządzenie wprowadzane w ruch przy pomocy ultradźwięków, jest znacznie bardziej precyzyjne, bezpieczne i bezbolesne dla pacjenta, niż konwencjonalne narzędzia. Piezosurger nie uszkadza tkanki miękkiej. Jego zaletą jest też zmniejszenie ryzyka związanego z wystąpieniem parestezji oraz przerwaniem błony śluzowej, która wyściela zatokę szczękową. Urządzenie stosowane jest zwłaszcza w okolicach nerwów czuciowych. Wśród korzyści wynikających ze stosowania piezosurgeru, należy wymienić również: szybsze gojenie się ran, mniejszy ból zabiegowy, a co za tym idzie, również większy komfort pacjenta podczas zabiegu. Dzięki piezochirurgii możemy usunąć ząb ultradźwiękami, bez bólu, bez klasycznych narzędzi chirurgicznych, w ogromnym komforcie. Metoda usuwania zębów ultradźwiękami polecana szczególnie dla osób bojących się dentysty.