Implanty dentystyczne bez tajemnic

Zapotrzebowanie na implanty stomatologiczne u pacjentów może być wynikiem wielu czynników. Niekiedy konieczne jest ich założenie z uwagi na uraz mechaniczny, czy też przysłowiowy wypadek, innym razem z uwagi na daleko idącą próchnicę. Należy pamiętać, że zabieg wstawiania implantu to proces nieco bardziej skomplikowany niż wstawienie plomby i jest obarczony koniecznością krótkiej rekonwalescencji. Stosowanie się do zaleceń lekarza powinno jednak załatwić sprawę. Zastanawiasz się, jak to wygląda i jak dbać o swój implant w przyszłości? Mamy dla Ciebie kilka bardzo cennych wskazówek przed i po zabiegowych.

Jak wygląda zabieg wszczepienia implantu stomatologicznego?

Implant stomatologiczny może zostać wszczepiony po ówczesnym usunięciu starego zęba (jeśli wcześniej on nie wypadł). Najważniejszym krokiem jest wprowadzenie tytanowego wkładu bezpośrednio do kości szczęki, by kolejno na jego szczycie umieścić koronę lub protezę. Jej zadaniem jest ochrona tytanowego wkładu w taki sposób, aby nie uszkodzić go i dać pacjentowi możliwość posiadania estetycznego, zdrowego uśmiechu. Wszystko to jest możliwe, a zabieg wszczepienia implantu zębowego wcale nie jest tak inwazyjny, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Zabieg ten wykonuje się w znieczuleniu miejscowym, ogólnym lub sedacji wziewnej, a wszystko to zależy od preferencji pacjenta. Szczegóły zawsze najlepiej jest uzgodnić z lekarzem przeprowadzającym zabieg, który doradzi co w konkretnym przypadku okaże się najlepszym rozwiązaniem. Jeśli na etapie konsultacji pojawiają się jakiekolwiek pytania czy też obawy o powodzenie zabiegu, ważne jest aby mówić o nich głośno. Lekarz, z którym konsultuje się zabieg odpowie na każde z nich i wyjaśni wszelkie niejasności, które oczywiście mają prawo zawsze się pojawić. W CityDental.pl dbamy o to, aby nasi pacjenci czuli się komfortowo i bezpiecznie na każdym etapie leczenia, a kto pyta – nigdy nie błądzi!

Regeneracja po zabiegu wszczepienia implantu stomatologicznego

Tuż po zabiegu należy przygotować się na okres rekonwalescencji i gojenia. Aby implant został w pełni podparty w jamie ustnej pacjenta, jego organizm musi wytworzyć odpowiednią ilość nowej kości. W stomatologii proces ten nosi nazwę osseointegracji i często porównywany jest do stanu, w którym to rośliny zapuszczają korzenie w ziemi, aby móc utrzymać się na powierzchni w pozycji pionowej. Tak samo jest z implantem, który po pewnym czasie staje się integralną częścią zgryzu i jamy ustnej. Nie jest to jednak krótki czas. Szacuje się, że musi minąć co najmniej kilka miesięcy.

W ciągu pierwszych 2-3 dni od zabiegu, należy wyjątkowo dbać o czystość i suchość w obszarze wszczepienia implantu. Nie powinniśmy się martwić, jeśli pojawi się tam obrzęk oraz krwawienie. Zęby można normalnie szczotkować, jednak należy robić to bardzo delikatnie. Warto również unikać twardych do zgryzienia pokarmów. Z uwagi na możliwe nasilenie krwawienia, nie zaleca się również nadmiernych ćwiczeń fizycznych w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Po zabiegu należy pamiętać o wizytach kontrolnych, które mają na celu sprawdzenie, jak przyjmuje się implant i czy rekonwalescencja przebiega prawidłowo.

Jak pielęgnować implant?

Aby po latach od wszczepienia implantu nie borykać się z żadnymi problemami, konieczna jest odpowiednia konserwacja i pielęgnacja implantu. Ponieważ po kilku miesiącach staje się on integralną częścią jamy ustnej, należy traktować go jako swój prawdziwy ząb. Wymaga więc codziennego szczotkowania i nitkowania.

W CityDental.pl wierzymy, że proces wszczepienia implantów zębowych jest bardzo powiązany, jeśli chodzi o współpracę pacjenta i stomatologa. Lekarz wszczepia implant, jednak to pacjent ma za zadanie odpowiednio go pielęgnować, aby wszystko zagoiło się jak należy. Nie ma w tym nic trudnego, jednak konieczna jest systematyczność i konsekwencja, aby nie wracać później z problemem, który może stać się dość poważny. Implant należy traktować jako część swojej jamy ustnej, która w całości, bez wyjątków wymaga pielęgnacji i higieny.