Ultradźwiękowe usuwanie zębów bez bólu!

Dentysta Poznań, stomatolog Poznań, Klinika Poznań

10 powodów dla których warto zdecydować się na piezochirurgię

• brak krwawienia
  • bezbolesność
  • bezinwazyjność
  • brak ryzyka przegrzania operowanych tkanek
  • większa precyzja zabiegu
  • szybsze gojenie ran
  • szybsze pozycjonowanie zębów
  • dezynfekcja
  • wyższy komfort pracy
  • wyższy komfort leczenia

Zabiegi piezochirurgiczne charakteryzują się znikomą traumatyzacją, czyli innymi słowy, mniejszym uszkodzeniem tkanek.

Stosowanie urządzeń ultradźwiękowych pomaga uniknąć krwawienia. Czyste pole operacyjne zapewnia z kolei, lepszą widoczność, a w rezultacie również większą precyzję pracy operatora. Stomatolog ma możliwość pracy w obrębie nerwów, bez ryzyka ich podrażnienia, które nierzadko występuje w przypadku chirurgii tradycyjnej. Wykonywanie zabiegów piezochirurgicznych bez wątpienia, jest dla pacjenta i  stomatologa znacznie bardziej komfortowe. Urządzenia piezochirurgiczne posiadają wiele różnego rodzaju końcówek, które pozwalają na bardzo precyzyjne cięcie, zarówno tkanek miękkich (np. dziąseł), jak i twardych (kości).

Zabiegi wykorzystujące działanie fal ultradźwiękowych przyspieszają prawidłowe pozycjonowanie zębów, co wykorzystywane jest w leczeniu ortodontycznym. Pizochirurgia umożliwia skrócenie czasu noszenia aparatu ortodontycznego z dwóch lat do zaledwie sześciu miesięcy.

Kolejnym argumentem przemawiającym za wyższością piezochirurgii nad tradycyjnymi zabiegami jest dezynfekcja. Emitowane przez piezosurgery fale ultradźwiękowe skutecznie oczyszczają płynne środowisko z wszelkiego rodzaju drobnoustrojów chorobotwórczych. Dzięki temu, procesy gojenia i regeneracji tkanek przebiegają znacznie szybciej.

Zastosowanie piezochirurgii

Urządzenia pizochirurgiczne wykorzystywane są w wielu dziedzinach stomatologii, w tym również w leczeniu wad zgryzu – w chirurgii szczękowo-twarzowej i ortodoncji.

• Implantologia – plastyka kości wokół implantu, przygotowanie łoża pod implant, pozyskiwanie kości autogennej, poszerzanie wyrostka żuchwy lub szczęki
  • Periodontologia – leczenie związane z chorobami przyzębia
  • Endodoncja – kanałowe leczenie zębów
  • Ekstrakcja zęba – precyzyjne usunięcie korzeni i eliminacja ryzyka wystąpienia stanu zapalnego
  • Osteoplastyka – separacja kości w przypadku rozszczepienia wyrostka zębodołowego, pobieranie bloków kostnych, podnoszenie dna zatoki szczękowej przed wszczepieniem implantu
  • Chirurgia szczękowo-twarzowa – cięcie tkanek twardych
  • Ortodoncja – leczenie wad zgryzu.