Skuteczny sposób na nadwrażliwość zębów

nadwrażliwość zębów, klinika w poznaniu

Odczuwasz dyskomfort podczas jedzenia, który nasila się przy zmiennej temperaturze jedzenia? Twoje zęby są nad wyraz wrażliwe i przeszkadza Ci to w codziennym funkcjonowaniu? Tak się składa, że jest to współcześnie niezwykle częsty problem naszego społeczeństwa. Zgodnie ze statystykami, na świecie aż 57% osób boryka się z nadwrażliwością zębów. To ponad połowa społeczeństwa. Mamy jednak dobrą  wiadomość – to przypadłość, którą można skutecznie leczyć i nie musi ona spędzać Ci snu z powiek każdego dnia.

Objawy nadwrażliwości zębów

Najczęściej nadwrażliwość zębów objawia się w ten sposób, że odczuwamy nagły, przeszywający ból, najczęściej wywołany stycznością z określoną substancją lub też temperaturą – zimnem lub ciepłem. To najczęstsze objawy pozwalające zdiagnozować tę dolegliwość u siebie.

Przyczyny nadwrażliwości zębów

Nadwrażliwości zębów upatrywać można w wielu kwestiach. Najczęściej wymieniane są przede wszystkim:

• Mocne, wręcz nie delikatne mycie zębów twardą szczoteczką
  • Recesja dziąseł
  • Zapalenie dziąseł – stan zapalny i ból dziąseł mogą ujawnić korzeń zęba
  • Pęknięte zęby
  • Zgrzytanie lub zaciskanie zębów, co może powodować zużycie szkliwa
  • Nagromadzenie płytki nazębnej
  • Zbyt długie stosowanie płynu do płukania ust. Jeśli regularnie używasz płynów do płukania jamy ustnej dostępnych bez recepty, zawierają one kwasy
  • Żywność kwaśna

Czy po założeniu plomby może wystąpić nadwrażliwość leczonego zęba?

Tak, może wystąpić nadwrażliwość zęba na zimne i ciepłe potrawy oraz ból na nagryzanie. Jeśli stopniowo zmniejsza się nie wymaga powrotu do gabinetu stomatologicznego. Przejściowa nadwrażliwość jest wynikiem naruszenia struktury zęba przy wierceniu i w większość przypadków ustępuje samoistnie. Jeśli nie ustąpi po 14 dniach  lub znacząco się nasila – należy zgłosić się do lekarza stomatologa.

Czy wybielanie zębów może powodować ich nadwrażliwość?

Może się zdarzyć, że po zabiegu wybielania zębów, pojawi się ich nadwrażliwość. Przed wybielaniem zawsze należy odbyć profesjonalną konsultację z lekarzem stomatologiem oraz oczyścić zęby z osadów i kamienia nazębnego.

Po zakończeniu wybielania można zgłosić się również do lekarza dentysty po specjalny preparat w strzykawkach do znoszenia nadwrażliwości, który zakłada się na noc w indywidualnych nakładach.

Jak leczyć nadwrażliwość zębów?

W większości przypadków, nadwrażliwość można całkowicie wyleczyć. W stomatologii wykorzystuje się ku temu kilka sprawdzonych metod, które pozwalają na zniwelowanie problemu, który może być rzeczywiście bardzo uciążliwy.

Są to:

• Pasta do zębów znosząca nadwrażliwość,koniecznie polecona przez stomatologa
  • Szczoteczka do zębów z miękkim włosiem
  • Odrzucenie kwaśnych pokarmów
  • Stosowanie płynu fluoryzowanego do płukania jamy ustnej
  • Zabieg profesjonalnego znoszenia nadwrażliwość w gabinecie stomatologicznym

Procedury dentystyczne pomagające w leczeniu nadwrażliwości:

• Żel lub lakier z fluorem
  • Chirurgiczne przeszczepy dziąseł

W leczeniu nadwrażliwości zawsze niezbędny jest przegląd bo nadwrażliwość daje bardzo zbliżone objawy do ubytku w zębie.

Leczenie nadwrażliwości w City-Dental.pl

W naszej klinice stosujemy najnowocześniejsze metody leczenia nadwrażliwości zębów, które w krótkim czasie są w stanie zniwelować problem u naszych pacjentów. Konieczna jest wcześniejsza konsultacja stomatologiczna, pozwalająca na weryfikację problemu oraz diagnozę, aż w końcu dobranie sposobu leczenia. Stomatolog poda również listę zaleceń, których należy stosować się w domu.

Pamiętajmy! Aby uniknąć nadwrażliwości, nie  szczotkujemy zębów bezpośrednio po spożyciu kwaśnych potraw!