Wylecz zęby przed podróżą samolotem

dentysta poznań

Zdrowe zęby to prawdziwa ulga. Chore, zwłaszcza podczas podróży samolotem mogą być przyczyną wielu negatywnych konsekwencji. Ból, który może pojawić się podczas pierwszej godziny lotu z uwagi na zmianę ciśnienia może być katastrofalny w skutkach. Jak to możliwe, że dopiero ponad chmurami chore zęby dają o sobie tak dotkliwie znać, podczas gdy spacerując po ziemi nic nawet nie wskazuje na to, że mogę być chore?

Regularne kontrole u dentysty

Oczywiście najlepszym sposobem na to, aby nie dopuścić do jakichkolwiek chorób zębów, a tym samym bólu podczas podróży samolotem, jest regularne odwiedzanie stomatologa podczas wizyt kontrolnych. Jakiekolwiek przestoje w tej dziedzinie mogą okazać się bolesne w skutkach, a tego przecież nikt z nas by nie chciał. Systematyczne leczenie wszelkich mniejszych lub większych problemów stomatologicznych pozwoli Wam cieszyć się relaksującą podróżą i urlopem, nawet w najdalszym zakątku świata.Nie dla wszystkich taka przestroga będzie oczywista. Niektórym wydaje się, że ból zęba podczas podróży samolotem, spowodowany głównie zmianą ciśnienia w ogóle ich nie dotyczy. Wielu z nich przekonało się na własnej skórze, jak bardzo się mylili.

Leczenie kanałowe i próchnica doskwierają najbardziej

Jeśli uznaliście, że kolejny etap leczenia kanałowego lub próchnica, która od jakiegoś czasu zalega na Waszych zębach mogą zostać wyleczone po urlopie, może to być spory błąd. Wielokrotnie takie schorzenia kończą się wizytą u stomatologa w miejscu urlopu, często zagranicznego, co wiąże się z ogromnymi kosztami, jednak ból po podróży samolotem staje się po prostu nie do zniesienia.

Aby nie martwić się dodatkowymi kosztami, które należy ponieść w miejscu docelowego urlopu w wyniku leczenia stomatologicznego, którego często nie obejmuje ubezpieczenie, warto w razie jakichkolwiek wątpliwości, jeszcze przed lotem udać się na szybką kontrolę do dentysty. Być może nawet jeśli zauważy on prawdopodobieństwo wystąpienia bólu, zaleci leki lub też środki pozwalające na jego zmniejszenie albo całkowite zniwelowanie.

Co jest powodem bólu zęba w samolocie?

Najczęstszą przyczyną silnego bólu zęba na wysokości jest torbiel, zapalenie miazgi, ropień przyzębny lub też próchnica. Zdarza się również, że zaczyna boleć nas ząb, będący w trakcie leczenia kanałowego. Wpływ ma na to bezpośrednio zmiana ciśnienia. Wówczas może dojść także do sytuacji, w której nie mieliśmy pojęcia, że ząb jest chory, a zaczyna on dawać o sobie znać w przestworzach.

Ciśnienie powoduje, że zamknięte podczas leczenia stomatologicznego pęcherzyki powietrza w kanalikach zębinowych zaczynają sprawiać ból. Tym samym przyczyniają się do podrażnienia zakończeń nerwowych w zębach. Ból może powodwać także przekrwiona miazga czy też bąbelki gazu, które zostały zamknięte w kanałach zębowych podczas leczenia kanałowego. Wykonanie zdjęcia Rtg pantomograficznego tzw panoramy przed wyjazdem pozwala zobrazować stan naszych zębów i określić potencjalne ryzyko.

Chcesz być pilotem? Musisz mieć zdrowe zęby

Marzyć o byciu pilotem może każdy. Nie każdy może jednak nim zostać. Ból zębów u pilota potężnej maszyny, którą steruje będąc odpowiedzialnym za zdrowie i życie wszystkich pasażerów, mógłby spowodować katastrofalny koniec podróży w przestworzach. Warunkiem, który pozwala więc na zostanie pilotem samolotu jest przejście wnikliwych badań dentystycznych przed otrzymaniem uprawnień, a dodatkowo również regularnych badań już w trakcie sprawowanej funkcji. Według danych podanych przez Francję, tylko w lotnictwie wojskowym notuje się około 6,8 procent pilotów, których dotyka barodontalgia, czyli ostry ból zębów podczas lotu. W lotnictwie cywilnym liczba ta jest nieco mniejsza i wynosi 6,5%.

Jak widać przyczyn bólu zęba w przestworzach może być wiele. Można jednak mu przeciwdziałać i zastosować środki, które pozwolą na cieszenie się urlopem bez stresu i konieczności wizyty u stomatologa w obcym kraju. Regularne wizyty u dentysty, nawet jeśli zęby nie wskazują na chorobę, mogą być świetną profilaktyką, zapobiegającą negatywnym skutkom nie tylko podczas podróży, ale również w trakcie codziennych czynności i obowiązków.